Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Náchodské pivo startuje
4. 5. 2009
t
Nový majitel náchodského pivovaru brzy představí svůj pivní trumf

Se zcela novým pivem vyjde koncem května na trh pivovar v Náchodě, který město Náchod nedávno prodalo liberecké společnosti LIF. Ta chce s novým jedenáctistupňovým pivem zvýšit postupně produkci pivovaru a dostat se do mnohem více restaurací jak v Královéhradeckém kraji, tak v samotném Hradci Králové.

LIF chce, aby nová jedenáctka pomohla náchodskému pivovaru dosáhnout výroby zhruba dvou set tisíc hektolitrů piva za rok, který míval tento pivovar na počátku 90. let.

Dnes je jeho produkce asi sto třicet tisíc hektolitrů za rok a v prvních měsících tohoto roku klesla stejně jako celý pivní trh až o 15 procent vůči stejnému období loňského roku.

„My se chceme už v dubnu a květnu pokusit o dosažení stejné produkce jako vminulém roce a postupně ji zvyšovat. Hranici dvou set tisíc hektolitrů za rok bychom rádi dosáhli do tří let. I tak nám ještě zůstane rezerva, neboť náchodský pivovar má kapacitu na téměř dvě stě padesát hektolitrů ročně,“ řekl ředitel společnosti LIF Tomáš Kučera. Ten by rád, kdyby náchodský pivovar, který měl loni ztrátu asi deset milionů, dosáhl ještě letos zisk v hodnotě několikamilionů korun. Například pivovar Svijany, vlajková loď společnosti LIF, dosahuje podle Tomáše Kučery v těchto měsících i díky příznivému počasí historické prodejnosti piva. O jeho úspěšnosti na trhu vypovídá i to, že pivovar letos investuje padesát milionů do rozšiřování takzvaných studených provozů pivovaru, tedy spilky a ležáckých sklepů a také do systému zrychlování provozu varny.

„Svijany se v posledních letech staly v Libereckém kraji dvojkou na pivním trhu. O něco podobného se chceme pokusit i s náchodským pivem v Královéhradeckém kraji. Náchod je největší regionální pivovar v kraji, ale na trhu v Královéhradeckém kraji zatím zaostává za jinými celostátními pivovary,“ řekl Kučera. Manažeři náchodského pivovaru se v současnosti snaží využít zkušenosti z pivovaru Svijany. „Chceme, aby obchodní zástupci byli více v terénu, komunikovali s odběrateli a získávali prostor pro naše pivo,“ prozrazuje trochu strategie ředitel náchodského pivovaru Josef Hlavatý.

Dodal, že pivovar Svijany už začíná dodávat do své sítě asi dvou tisíc restaurací speciální náchodské pšeničné kvasnicové pivo, nealkoholické pivo a nealkoholické nápoje, které náchodský pivovar vyrábí. „Už tím se nám zvedá výroba,“ řekl ředitel náchodského pivovaru.


Autor:

  • PETR BROULÍK (zdroj:iDnes.cz)
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT