Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Legendární nealkoholické pivo Pito získalo prestižní ocenění Česká chuťovka 2012
23. 10. 2012
t
Českou chuťovku obdrží jen produkt, který skvěle chutná a je kvalitní

Praotec nealkoholických piv Pito po letech zase sbírá vavříny. Pivovar Samson zapracoval na nové receptuře, zcela změnil chuť a říz, lahve vyzdobil slušivými etiketami a výsledky se začínají dostavovat. Odborníci z pražského Výzkumného ústavu potravinářského ocenili Pito značkou Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012“.

Jak už název napovídá, hlavním kritériem je pro hodnotitelskou komisi nezávislých odborníků chuť. Nejde ale jen o ni. Experti z renomovaného ústavu berou v potaz i kvalitu, design a spotřebitelskou využitelnost produktu. Ve všech těchto kritériích Pito obstálo, a tak českobudějovický pivovar teď může svou etiketu dozdobit novým logem.

„Žádný výrobek ho ale nemusí mít navěky. Protože chceme prestiž naší značky dlouhodobě udržet velmi vysoko, i v průběhu roku prověřujeme, zda kvalita zboží a služeb stále odpovídá našim představám,“ říká Ing. Josef Sléha, CSc., ředitel České chuťovky. Projektu, kterému roste renomé už čtvrtým rokem a to zejména proto, že dvanáctičlenná komise hodnotitelů je zcela nezávislá a všichni její členové jsou ve svém oboru kapacitami.

V Pivovaru Samson se ale následných kontrol neobávají. „Naopak. Jsme přesvědčeni, že naše Pito je skvělé a doufáme, že brzy získá i další ocenění. Teď ale máme ohromnou radost z České chuťovky. Upřímně, naši zaměstnanci, kteří v pivovaru odvádějí dlouhá léta výbornou práci, si takovou odměnu zaslouží,“ říká obchodní ředitel pivovaru Samson David Posekaný.

Pito je běžně v obchodech v půllitrových a třetinkových zelených lahvích a jeho výhodou je kromě nízkého obsahu alkoholu i kalorická hodnota. Ta je podstatně nižší, než je tomu u řady klasických nealkoholických nápojů. 

„Pito má silně charakteristickou chmelově hořkou chuť, která osvěží. Svým charakterem leží mezi pivy světlými a tmavými. Jeho základem jsou vysoce kvalitní pivovarské suroviny,“ vysvětluje sládek pivovaru Samson Luboš Martiš. 

Pravdivost jeho slov podtrhly po skončení slavnostního večera v Národním zemědělském muzeu i desítky ostatních oceněných výrobců. Zásoby Pita v třetinkových lahvích se tu totiž vypily do poslední kapky.

V České republice bylo Pito poprvé uvařeno v polovině 70. let v Jihočeských pivovarech n.p. (dnešní Pivovar Samson) technologií přerušeného kvašení, která se nejvíce blíží výrobě klasického piva. Pito je nejstarším a nejznámějším nealkoholickým pivem v České republice – značka, která dala jméno celé kategorii nealko piv v České republice.

Tisková zpráva pivovaru

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT