AKTUALITY
27. 1. 2011
t
Základní informace a zaměření časopisu
Česká republika bezpochyby patří mezi pět pivních velmocí. Na
rozdíl od Německa, Belgie, Anglie nebo USA však již několik let postrádá
časopis, který se zaměřuje výhradně na toto téma a oslovuje širokou veřejnost.
První číslo měsíčníku Pivo, Bier & Ale vydá
nakladatelství ROW 26. ledna 2011.
Uzavře se
období příprav, které trvalo s menšími přestávkami od prosince 2009.
Čtrnáct měsíců představuje dostatečně dlouhou dobu, abychom našli tři základní
témata, jimiž se staly kvalita, tradice a
rozmanitost. Během mnoha setkání a diskusí jsme si vyjasnili koncept
pravidelných rubrik a našli tým zasvěcených autorů s osobitým pohledem na svět
piva. Chceme-li hovořit o kvalitě, znamená to především kritický přístup k výběru
piv i pivovarů.
Od úvodního čísla díky tomu Pivo, Bier & Ale nabídne stálé
rubriky na téma degustace, nová piva, rodinné pivovary, pivní turistika po
Čechách i do zahraničí, ale také gastronomie nebo káva. V každém čísle čtenář
najde rozhovor se sládkem, velký profil českého i zahraničního pivovaru, kulatý
stůl na téma 4. pípa nebo ukázky dopisních papírů a dalších dokumentů z
pivovarů z dob před více než stoletím. Seriály na pokračování nesou
například názvy Pár kousků teorie nikoho nezabije, Čepujeme s ..., Tajemství
pivního skla, Franky, země piva.
Pivo, Bier & Ale vyjde v rozsahu 64 stran
ve formátu A4 a lepenou vazbou V2. Náklad dosáhne počtu 5 000 výtisků.
Grafickým řešením se chce vyrovnat zavedeným časopisům o gastronomii nebo vínu.
Doporučená prodejní cena časopisu činí 49 Kč.
V lednu 2011 vydavatel spustí také internetové stránky www.pivobierale.cz. Obě média budou vedle sebe
působit souběžně. Internetové stránky nabídnou především informace, prostor pro
diskuse, možnost hlasování v anketách i soutěžích a podporu prodeje měsíčníku
včetně jeho akcí.
Jestliže se na internetové verzi může podílet každý předplatitel
měsíčníku nebo v omezené míře i návštěvník stránek, v tištěné verzi
půjde o autorské materiály z pera profesionálů, kteří dokážou nabídnout
zasvěcený pohled. Měsíčník se proto zaměří na výběr a komentování
nejpodstatnějších informací, nabídne rozhovory a reportáže, hodnocení a
výsledky degustací. Nechce se negativně vymezovat a ani spojovat obsah článků
se zaplacením inzerátu. Smyslem měsíčníku zůstane snaha najít a charakterizovat
skutečně kvalitní piva, připomenout a popsat tradiční postupy. Pokud bude
úspěšný, vytvoří kolem sebe vlivnou skupinu autorů i čtenářů, kteří ocení poctivost
pivovarů i hostinských. Za velmi důležité považujeme, aby se český konzument
piva orientoval v nabídce zahraničních piv včetně speciálů s vyšším
obsahem alkoholu, ale zároveň si uvědomil, že základem pivní kultury a české
tradice zůstává kvalitní ležák jako společenské pivo k rozhovoru
v hospodě.
Přílohou časopisu se od třetího čísla stanou volně vložené listy
Encyklopedie piva. Na přední straně vždy představí jedno konkrétní pivo a na
zadní straně listu pak pivovar, který jej vaří. Listy se stanou příležitostí
pro pivovary, aby podrobně představily své produkty a prostřednictvím mnoha
konkrétních údajů přesvědčily zájemce o jeho kvalitě. Z jednotlivých listů
lze postupem času sestavit encyklopedii, nebo z nich vytvářet atraktivní
pivní lístky v hospodách a specializovaných prodejnách.
BIER
Nový časopis dává svým názvem jednoznačně najevo, že svou část
zaměří na německá piva. Kdo již navštívil Bamberg, Forchheim a především malá
městečka a vesnice v jejich okolí, kde se v oblasti Franků nacházejí desítky
malých rodinných pivovarů, tuší nebo dobře ví, proč jsem se tak rozhodl.
Pravidelnou rubriku bych si netroufl do časopisu zařadit bez podpory velkého
znalce franckých pivovarů Franka Wetzla a jeho přátel. Franky v sobě mají
neopakovatelnou atmosféru, jaká byla v českých hospodách a rodinných
pivovarech před 2. světovou válkou.
ALE
Pokud mám uvést, kdo mě inspiroval k vydávání měsíčníku Pivo, Bier & Ale, pak na prvním
místě musím uvést společenství CAMRA, které svými akcemi, festivaly, knihami a
řadou dalších aktivit trvale podporuje zájem o Real Ale, svrchně kvašené pivo,
které zůstalo důkazem originality pivního trhu v Anglii. V Belgii se naopak Ale
stalo základem celosvětového úspěchu a díky němu tato malá země, mnoha rysy
velmi podobná té naší, právem přitahuje pozornost největších pivních znalců od
USA až po Japonsko. Řadě Čechů lichotí, že se o nás dlouhodobě píše i hovoří v
souvislosti s největším množstvím vypitého piva. Redakce měsíčníku Pivo, Bier
& Ale naopak vynaloží snahu, aby se jeho čtenáři stále častěji objevovali
mezi fajnšmekry, kteří si v Belgii v ničem nezadají s pivními turisty
právě z USA nebo Japonska.
PIVO, BIER & ALE a něco navíc
Časopis Pivo, Bier & Ale
chce být měsíčníkem pro všechny geniální hostinské a jejich štamgasty, zaměří
se také na organizování degustací a představování piv pro čtenáře při
společenských akcích, abychom prezentovali především tradiční výrobu piva v
rodinných, malých a středních pivovarech. Soustavně se chceme věnovat pivní
kultuře a podpoře turistiky, jejíž součástí se stane návštěva pivovarů, ale
také spojení tras s atraktivními místy z pohledu historie, architektury nebo
umění.
Profil našeho čtenáře odpovídá novým návštěvníkům kultovních hospod a restaurací typy
Pivovarský klub v Karlíně, První Pivní Tramway, Zlý časy v Praze, Klub
malých pivovarů v Plzni nebo Na Božence v Brně. Jde o příznivce piva,
kteří preferují kvalitu, jsou ochotni za ní zaplatit vyšší cenu a mají zálibu
v hledání nových značek i stylu piva, očekávají sezónní speciály
k svátkům a festivalům. Zároveň však zůstávají poměrně konzervativní, když
se opakovaně nebo pravidelně vrací pouze ke značce, která se vaří
z prvotřídních surovin a s vysokými nároky na kvalitu. V řadě
případů se jedná osobnosti, které ovlivňují vkus ve svém okolí stejně jako
módní trendy a nálady dalších zákazníků.
Dám si jedno Pivo, Bier & Ale
Měsíčník se bude prodávat pod tímto sloganem především ve vybrané
síti hospod, výčepů, restaurací a minipivovarů. Druhou variantu představují
specializované prodejny piva s širokým sortimentem. Celkově počítáme
s vytvořením zhruba stovky prodejních míst. Řada prodejců chtěla časopis
nejprve vidět, takže prodej prvního čísla se na řadě míst rozběhne postupně,
druhé číslo vyjde 28. února a každé další poslední den v měsíci.
Pavel Borowiec
vydavatel a
šéfredaktor
Pavel Borowiec absolvoval
Univerzitu Karlovu v Praze v roce 1980. Pracoval ve Filmovém studiu
Barrandov, Československé akademii věd a na Rektorátu Univerzity Karlovy. V devadesátých
letech vydával kultovní časopis Audio
Video Revue. Od roku 2001 se jako ředitel DVD Group.cz zabývá marketingovou
podporou formátu DVD video. Od roku 2005 organizuje výstavu Home Cinema Praha,
která se během šesti ročníků stala největší výstavou na téma domácí zábavy
v ČR. Publikoval stovky článků především v Týdeníku Televize a
dalších denících a časopisech, aktuálně externě spolupracuje se Stereo a video
nebo Brand & Stories.
Zdroj: Tisková zpráva vydavatele
AKTUALITY
4. 10. 2022 Němý Medvěd v Brlohu
14. 9. 2022 Pivovar Hylváty
1. 9. 2022 Pivovar Mikuláš
14. 7. 2022 U Poupěte navazují na slávu největšího pivovaru v Brně
12. 7. 2022 Změna v Krnově, která má říz, z bývalého kluziště bude pivovar
5. 6. 2022 Pivovar Tahoun
27. 5. 2022 Drink For Ukraine
27. 5. 2022 Červnový festival Pivo na Náplavce představí přes 50 minipivovarů
25. 5. 2022 Nový Vinohradský pivovar
23. 5. 2022 Albert Michler Akciový Pivovar
NOVÉ KOMENTÁŘE
- 25.04.2024 12:26 Hello, im noob :)...
- 18.03.2024 19:59 FlipBooks are a great addition to any passive income strategy. Becau...
- 18.03.2024 19:59 FlipBooks are a great addition to any passive income strategy. Becau...
- 18.03.2024 19:59 FlipBooks are a great addition to any passive income strategy. Becau...
- 18.03.2024 19:59 FlipBooks are a great addition to any passive income strategy. Becau...
- 14.03.2024 20:29 Jak by se dala zjisti pravost etikety ? nedavno jsem jednu sehnal ale...
- 20.02.2024 12:17 <Insane>Hack] Unique A.I. App Makes Us $635/Day https://www...
- 9.02.2024 17:19 https://labradoriki.ru/...
- 9.02.2024 05:29 https://sabina-study.ru/...
- 17.11.2023 01:17 Thus clinicians, as well as patients, were misled to expect firm impac...