Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Lidé na pivu čím dál víc šetří. Ale o nové značky stojí
14. 12. 2010
t
Nových trendů v pití piva je několik. Pivovarníci se musí vyrovnat především s těmito: Šetření zákazníků

Lidí šetří, a tak méně často chodí do hospod, a když už přijdou, tak utratí méně peněz neboli vypijí méně piv. „Může za to hospodářská krize. Pivovary jsou samozřejmě schopné mnohem více pokrývat potřeby, ale spotřebitelé šetří, pivo nekupují. Raději si dají třeba místo obvyklých čtyř piv při posezení v hospodě jen tři. Proto celková spotřeba klesla v celé republice,“ řekl ředitel pardubického pivovaru Pernštejn Jan Kvasnička. Lidé si navíc častěji kupují levnější lahvové pivo domů, kterého nevypijí tolik jako v hospodě.
Plastové obaly
Pivo balené v plastu se kupuje stále víc. V názoru na něj se liší laici i odborníci. „V únoru poprvé představíme naše plastové výrobky, zákazník si to žádá, protože nemusí vracet lahve,“ řekl Kvasnička. V Poličce by však pivo v plastu nepřipustili. „Plastový obal je ekonomický nesmysl. Bude stát minimálně dvě koruny, zákazník se ho nezbaví, nikdo nemá povinnost ho vykupovat. Je to hloupost,“ řekl ředitel poličského pivovaru Karel Witz.
Větší výběr značek
Dnes je čím dál větší nabídka piv třeba jen na jednom prodejním místě, restauraci či v marketu, natož v jednom městě. „Lidé si mohou častěji zvolit, čemu dají přednost. A také stále častěji experimentují a zkoušejí nejrůznější pivní speciály nebo piva na našem trhu méně obvyklá,“ řekla obchodní ředitelka hlineckého pivovaru Lenka Vedrová. Například „skokanem roku“ v Hlinsku by se dalo označit nefiltrované pivo Rychtář Natur. V Poličce lidé stojí o sváteční speciální tmavou třináctku Eliška, na hudebních festivalech i v hospodách frčí pardubický Ozzobír, od letošní Velké pardubické má úspěch i čtrnáctistupňové pivo Taxis.

Zdroj: iDnes.cz
  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT