Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Pivní speciály jsou hitem. Ví to i Prazdroj
26. 5. 2010
t
Malé pivovary rostou v kraji jako houby po dešti. Vaří zejména netradiční speciály, které si pivaři chodí vychutnat. Nadnárodní Plzeňský Prazdroj nechce zůstat v nabídce pozadu. Pivní speciál Master vaří třetím rokem a nyní začal světlou, polosvětlou i tmavou variantu stáčet do lahví.

Dvanáctku, desítku i jedenáctku z plzeňského pivovaru si v regionu lidé objednají ve většině restaurací. Na pivní speciály ale často musí jen do minipivovarů nebo pubů, které se v kraji rodí jako houby po dešti. Tohle pravidlo ale pomalu přestává platit.

Plzeňský Prazdroj začíná ovlivňovat i pití pivních speciálů. V červnu začne dodávat do obchodů úplně nové pivo - patnáctku Master Zlatý. Po třech letech točení v restauracích začne plnit do láhví i polotmavou třináctku a tmavou osmnáctku. „Není to kvůli narůstajícím počtům minipivovarů v regionu. Protože ale lidé chtějí mít pivní speciál kdekoli a kdykoli, začínáme pro ně pivo stáčet i do láhví,“ odmítá starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka, že by se obří pivovar vrhnul na vícestupňová piva kvůli konkurenci.

V Plzeňském kraji je v současné době osm malých pivovárků, větší je rodinný pivovar Chodovar v Chodové Plané na Tachovsku a proti nim Plzeňský Prazdroj.

Jak vidí sládci z malých regionálních pivovarů, když mezi jejich pivní speciály přichází jako konkurent pivo z nadnárodního koncernu? Sládek Roman Rak ze stříbrského pivovaru U Rybiček nepředpokládá, že by kvůli jejich pivu měli plzeňští sládci těžké spaní. „My pro ně asi nejsme velká konkurence, protože pivo z malých pivovárků lidé stále ještě berou jako výjimečnost. Tak velký výrobce jde do speciálů možná i proto, že menší pivovary, jako jsou například Svijany, stále rozšiřují oblasti, do kterých dodávají,“ nevylučuje stříbrský sládek Roman Rak.

Na dohled Plzeňskému Prazdroji vaří pivo Lotr v plzeňském Pivovaru Groll sládek Miroslav Kapr. „Můj názor je, že čím je pivo silnější, tím ho konzument vypije méně. Vždyť to vezměte - desítek vypijete deset, jedenáctek už jenom osm. Teď si představte, že byste pil patnáctku nebo sedmnáctku, ta už jde hodně do hlavy. Podle mě je to pivo, které si většinou dáte jako poslední na chuť a pak jdete domů. Z obchodního hlediska si myslím, že je to jen rozšíření sortimentu,“ soudí sládek Miroslav Kapr.

Dodal, že výhoda malého pivovaru oproti velkému je i v rozmanitosti výroby. Každý měsíc mohou vařit jiné pivo.

Že pivo může mít i fíkovou příchuť, dokazují sládci z pivovaru Purkmistr v Plzni-Černicích.

„Malé pivovary dosud přicházely s takovými typy piv, které tu dříve nebyly. Velké pivovary určitě zaznamenaly poklesy prodeje a protože jejich standardní piva pijáci znají, chtějí oslovit hosty i něčím jiným. Proto zkouší nové produkty,“ domnívá se Petr Míč z černického pivovaru.

Zdroj: iDnes.cz

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT