Přejít na navigaci (přeskočit obsah)

AKTUALITY

Plzeňský Prazdroj klame reklamou, tvrdí Český svazu pivovarů
16. 4. 2010
t
Svazu se nelíbí reklamní kampaň Plzeňského Prazdroje. Poškozuje zájmy všech členů svazu. Požaduje její ukončení.

Malé i velké pivovary sdružené v Českém svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) považují kampaň Plzeňského Prazdroje Žijeme českým pivem za neetickou a v řadě argumentů nepravdivou. Uvedl to v pátek výkonný ředitel ČSPS Jan Veselý.

Podle jeho slov jsou vyjádření jednotlivých pivovarů ke kampani Prazdroje "jednoznačně nesouhlasná a shodují se v tom, že významně poškozuje zájmy všech členů ČSPS“.

Kampaň Prazdroje Žijeme českým pivem neprospívá podle Veselého žádnému z pivovarů v ČR. Pivovary proto požadují její okamžité ukončení.

Podle mluvčího Prazdroje Jiřího Marečka bude pivovar v iniciativě svých sládků Žijeme českým pivem pokračovat. "Naše tradiční česká piva vaříme pouze ze tří základních pivovarských surovin, kterými jsou slad, voda a chmel a cítíme povinnost zachovat tradiční české pivo i pro budoucí generace,“ uvedl Mareček.

Interní záležitosti ČSPS hodlá Prazdroj řešit na půdě svazu. "V žádném případě nebudeme posílat vzkazy přes média,“ podotýká mluvčí. Podle jeho slov navíc dopis ze svazu pivovarů a sladoven do Prazdroje ještě oficiálně nedorazil. "Je s podivem, že už ho mají v ruce média,“ konstatoval Mareček.

 Mluvčí Prazdroje přitom již dříve odmítl názor, že jeho kampaň je nekorektní a ostatní pivovary poškozuje. "Spíše bychom očekávali podporu všech pivovarů, kterým jde o zachování výjimečnosti českého piva,“ uvedl Mareček. Pivovary také odmítly požadavek Prazdroje na změnu specifikace získaného chráněného zeměpisného označení (CHZO) České pivo.

"Současná specifikace vznikala jako konsenzus všech sládků českých pivovarů. Filozofie specifikace je pozitivní definice, tedy co v Českém pivu musí být, a nikoliv negativní, co v Českém pivu nesmí být. Jinak by bylo nutné specifikaci neustále měnit,“ zdůrazňuje Veselý. Zapsání CHZO České pivo u Evropské unie bylo podle něj završením šestiletého procesu diskusí uvnitř českého pivovarství a sladařství, mnoha náročných a konfliktních jednání s orgány Evropské unie a následných administrativních kroků u nás i v EU. Znamená ukončení jedné z etap vývoje obou našich prestižních oborů. "Cílem ochrany evropského zeměpisného označení České pivo bylo zejména zabránit tomu, aby byl jako české pivo označován výrobek vyrobený netradičními metodami v České republice nebo vyrobený metodami tradičními, ale v zahraničí,“ konstatoval šéf svazu.

 "Odbornou diskusi o pivu české provenience vždy vítáme a považujeme ji za jednu ze základních cest k neustálému zlepšování jeho kvality, neboť jen tak mohou naši pivovarníci na domácím i na zahraničních trzích u svých spotřebitelů uspět,“ tvrdí předseda ČSPS František Šámal. Nikdo ale proto nemá podle něj právo považovat svůj názor na kvalitu piva za jedině správný a pasovat se do role ochránce kvality českého piva.

 Právě to ale kampaň Prazdroje podle ČSPS dělá. I proto se představitelé pivovarů domnívají, že aktivity Plzeňského Prazdroje ve skutečnosti naplňují článek o porušení stanov a poškozování zájmu jeho členů. Mnozí členové ČSPS tak v souvislosti s probíhající mediální kampaní žádají vyloučení Plzeňského Prazdroje.

Pokud bude kampaň Žijeme českým pivem pokračovat, bude podle Veselého nadcházející valná hromada řešit členství Prazdroje v řadách ČSPS. "České pivo je nezpochybnitelný fenomén na trhu po mnoho set let. Prodělalo a především překonalo, podobně jako náš svaz založený v roce 1873, nejednu krizi a kriteriem úspěšnosti byla a je jeho kvalita,“ řekl Veselý.

Podle šéfa svazu musí o úspěšnosti piva rozhodnout jeho kvalita a s tím úzce související prodejnost na domácím i zahraničních trzích, tedy obliba u spotřebitele, a nikoliv síla mediální kampaně.

Zdroj: tn.cz

  skenovat0001_1

© Pivní Obzor 2007 - 2024 | Provozováno na RS MAXSOFT